Skip to content Skip to footer
KANCELARIA

BIURO ORGANIZACYJNE PARAFII

Godziny urzędowania kancelarii parafialnej: 

  • poniedziałek od 7.30 do 10.00
  • wtorek od 15:00 do 17:30
  • środa od 15.00 do 17.30
  • czwartek nieczynne
  • piątek od 7.30 do 10.00

Kancelaria to miejsce, gdzie parafianie mogą załatwić wszelkie niezbędne formalności związane z udzielaniem sakramentów świętych (chrzest, małżeństwo), zamówić intencje mszalne oraz zgłosić i ustalić wszystkie kwestie związane z pogrzebem.
Kancelaria mieści się w budynku probostwa.

SAKRAMENT CHRZTU

Chrzty odbywają się w II niedzielę każdego miesiąca o godz. 15.00.

Nauki przedchrzcielne dla rodziców i rodziców chrzestnych mają zazwyczaj miejsce w przeddzień chrztu – w sobotę o godz. 16.30 w salce obok kościoła. Dziecko do chrztu należy zgłaszać do kancelarii na 2 tygodnie wcześniej. Koniecznym dokumentem jest akt urodzenia. Jeżeli rodzice dziecka nie należą do naszej parafii, muszą najpierw dostarczyć dokument ze swojej parafii zezwalający na przyjęcie tegoż sakramentu w naszej parafii. Jeżeli rodzice chrzestni są spoza naszej parafii, muszą dostarczyć zaświadczenie stwierdzające, iż są wierzącymi i praktykującymi katolikami.

BŁOGOSŁAWIEŃSTWO ROCZNYCH DZIECI

Msza św. dla rocznych dzieci jest zawsze w III niedzielę każdego miesiąca o godz. 15.00. Zgłoszenia przyjmowane są w kancelarii parafialnej 2 tygodnie wcześniej.

MAŁŻEŃSTWO

Narzeczeni, w przypadku ślubu konkordatowego, powinni zgłosić się do kancelarii parafialnej 3 miesiące przed planową datą zawarcia sakramentu małżeństwa. Powinni mieć ze sobą:

  • dowody osobiste;
  • świadectwo chrztu wystawione co najwyżej przed 3 miesiącami (jeśli chrzest był poza naszą parafią);
  • świadectwo ukończenia katechizacji w szkole zawodowej lub średniej (ponadgimnazjalnej);
  • świadectwo ukończenia Katechumenatu przedmałżeńskiego;
  • jeśli się nie ukończyło katechizacji w szkole zawodowej lub średniej (ponadgimnazjalnej);
  • zaświadczenie z bierzmowania, jeśli jego data nie jest zaznaczona na świadectwie chrztu;
  • zaświadczenie z Urzędu Stanu Cywilnego stwierdzające brak okoliczności wyłączających zawarcie małżeństwa, a wystawione co najwyżej 3 miesiące przed datą planowego ślubu (w przypadku już zawartego ślubu cywilnego potwierdzenie z USC);
  • dyplom Studium Przedmałżeńskiego;
  • znać datę przyjęcia I Komunii św.

    Narzeczeni powinni obowiązkowo uczestniczyć w:

  • naukach przedślubnych (więcej…);
  • Dniu Skupienia dla Narzeczonych;
  • Poradni Życia Rodzinnego (więcej…);

Na spisanie protokołu przedślubnego należy umawiać się wcześniej w Kancelarii Parafialnej lub telefonicznie (0324342955) w godzinach jej urzędowania. Protokoły spisujemy w poniedziałki, środy i piątki w godz. od 14.00 do 17.00. Jeśli podane terminy nie odpowiadałyby (np. ze względu na pracę), można umówić się na konkretny termin.

PORADNIA ŻYCIA RODZINNEGO
(wejście od strony kancelarii)

zapraszamy:
– we wtorki od 17.00 do 19.00 – dyżur p. Barbara Krusberska;
– w czwartki od 17.00 do 19.00 – dyżur p. Regina Laskowska.

W okresie wakacyjnym zapraszamy:
w lipcu – we wtorki;
w sierpniu – w czwartki.

POGRZEB

Jeżeli pogrzeb będzie miał miejsce na cmentarzu parafialnym to wymagany jest akt zgonu oraz karta zgonu dla administracji cmentarza (do celu pochowania zwłok). Ofiarę za miejsce na cmentarzu parafialnym składa się raz na 20 lat. Jeżeli zaś pochówek jest na cmentarzu komunalnym to wymagany jest akt zgonu. Jeżeli osoba zmarła należała do innej parafii wymagane jest zezwolenie z tamtejszej parafii. Należy również przynieść zaświadczenie o przyjętych sakramentach św. przez osobę zmarłą (spowiedź, komunia, namaszczenie chorych) wypisane przez kapelana szpitalnego lub proboszcza .